Deze week stonden er 2 vluchten op het programma, Peronne (258km) en Salbris (539km). Dat hield in , dat we ons kleine vliegploegje moesten splitsen. We besloten de doffers de vitessevlucht te laten doen en de duivinnen naar Salbris mee te geven. De omstandigheden waren zaterdag bar en boos, zodat de vluchten werden uitgesteld naar zondag. Op zondag betere omstandigheden, maar wel een harde z.w. wind. De duiven in Peronne werden om 9.00 uur gelost en die in Salbris om 7.30 uur. Gezien de harde wind werden er weer hoge snelheden verwacht. Het wachten was eerst op de duiven vanuit Peronne. Hiervoor hadden we dus 10 doffers ingekorfd. We stonden met z’n drieën ( Vincent was er ook ) te kijken naar het zuidwesten. Uit die richting zag je echter geen duif komen, wel gingen er al snel duiven juist weer terug richting het zuidwesten. Plots hingen er 2 duiven boven het hok, die dus ook van achter zijn gekomen. Als eerste werd de 20-1503873 geklokt. Daarna was het even stil en kwam de rest allemaal terug uit de richting van Gouda. Toen was het wachten op de duiven vanuit Salbris. Ook hier van hetzelfde laken een pak. Alle duiven kwamen uit het noorden terug. Onze eerste duif was de 20-1503884, die om 13.06 uur werd geconstateerd. Het was wachten tot 13.30 uur toen er 3 duivinnen tegelijk kwamen uit de richting van Gouda en dan weet je wel waar die gezeten hebben.Zo kwam ook de rest weer uit die richting. Gelukkig waren ze allemaal weer rap present. Wel totaal verwaaid, hetgeen goed te zien was.


Resultaat Peronne:
PV Gouwestroom, in concours 471 duiven :72 en 74 ( 2/10 )
Gouwe en IJssel, in concours 1931 duiven:195 en 200 ( 2/10 )
Resultaat Salbris:
PV Gouwestroom,
in concours 383 duiven: 12-66-67-68-96 ( 5/8 )
Gouwe en IJssel,
in concours 2103 duiven: 78-376-377-379-475 ( 5/8 )
Afdeling 5, rayon oost,
in concours 6571 duiven: 144-869-877-879-1118-1446 ( 6/8 )
Afdeling 5,in concours 17448 duiven : 277-2079-2090-2093-2674-3540 ( 6/8 )
We zullen het hier deze week mee moeten doen. We gaan weer poetsen en hopen volgende keer op een “normale” vlucht.